Listopad 2021 r.

 

Analizując postęp prac pod kątem finansowym w stosunku do Programu, Inżynier wskazuje, że zgodnie z Programem dla etapu robót rew. 06 Wykonawca na koniec miesiąca października 2021 r. założył osiągnięcie przerobu w wysokości 637.614.918,64 PLN netto, co stanowi 75,57 % Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej (według nie zatwierdzonego Programu rew. 09 – 581.436.652,15 PLN netto, co stanowi 68,91 % ZKK). Z wystawionych przez Inżyniera Przejściowych Świadectw Płatności, obejmujących wykonane roboty do końca miesiąca października 2021 r. wynika, że na dzień 31.10.2021 r. Wykonawca osiągnął przerób w wysokości 584.785.742,84 PLN netto, co stanowi 69,31 % Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej. Na koniec miesiąca października 2021 r. Wykonawca nie zrealizował założonego przerobu na kwotę w wysokości około 52,83 mln. zł netto (Inżynier informuje, że kwota ta obejmuje między innymi roboty o wartości około 14,38 mln PLN netto, których ze względu na toczącą się procedurę wdrożenia na Kontrakt Instrukcji DPT -14 z 2020 r. oraz negatywny wynik badania kontrolnego geowłókniny stanowiącej warstwę poślizgową, Inżynier nie może na koniec miesiąca listopada odebrać i zaliczyć do zrealizowanego przerobu). W stosunku do poprzedniego miesiąca (wrzesień 2021 r.) powiększyła się kwota niezrealizowanego przerobu o około 8,6 mln. zł netto (Wykonawca zakładał w Programie rew. 06 osiągnąć w miesiącu październik 2021 r. przerób w wysokości 33.377.206,08 zł, a zrealizował roboty na kwotę 24.617.876,31 zł netto). W opinii Inżyniera mniejszy przerób na koniec miesiąca października 2021 r. wynika przede wszystkim z opóźnienia w wydaniu decyzji zamiennej ZRID przez Wojewodę Podlaskiego i opóźnienia w wykonywaniu nawierzchni z betonu cementowego.

Inżynier wskazuje, że Wykonawca spłacił całość I raty zaliczki w wysokości 33 749 483,64 PLN netto. Do końca okresu sprawozdawczego Wykonawca nie wystąpił o II ratę zaliczki.