Styczeń 2022 r.

Analizując postęp prac pod kątem finansowym w stosunku do Programu, Inżynier wskazuje, że zgodnie z Programem dla etapu robót rew. 06 Wykonawca na koniec miesiąca grudnia 2021 r. założył osiągnięcie przerobu w wysokości 664.600.825,19 PLN netto, co stanowi 78,77 % Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej (według nie zatwierdzonego Programu rew. 09 – 614.885.882,34 PLN netto, co stanowi 72,88 % ZKK). Z wystawionych przez Inżyniera Przejściowych Świadectw Płatności, obejmujących wykonane roboty do końca miesiąca grudnia 2021 r. wynika, że na dzień 31.12.2021 r. Wykonawca osiągnął przerób w wysokości 622.162.412,69 PLN netto, co stanowi 73,73% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej. Na koniec miesiąca grudnia 2021 r. Wykonawca nie zrealizował założonego przerobu na kwotę w wysokości około 42,44 mln. zł netto (Inżynier informuje, że kwota ta obejmuje między innymi roboty o wartości około 13,86 mln PLN netto za wykonaną nawierzchnię z betonu cementowego, których ze względu na toczącą się procedurę wdrożenia na Kontrakt Instrukcji DPT -14 z 2020 r. i podjęcie ewentualnej decyzji o stosowaniu potrąceń za niewłaściwie wbudowane dyble i kotwy, Inżynier nie mógł na koniec miesiąca grudnia odebrać i zaliczyć do zrealizowanego przerobu). W stosunku do poprzedniego miesiąca (listopad 2021 r.) zmniejszyła się kwota niezrealizowanego przerobu o około 17,47 mln. zł netto (Wykonawca zakładał w Programie rew. 06 osiągnąć w miesiącu grudzień 2021 r. przerób w wysokości 1.555.640,26  mln zł, a zrealizował roboty na kwotę 19.030.556,30 zł netto). W opinii Inżyniera mniejszy przerób na koniec miesiąca grudnia 2021 r. wynika przede wszystkim z opóźnienia w wydaniu decyzji zamiennej ZRID przez Wojewodę Podlaskiego i opóźnienia w wykonywaniu nawierzchni z betonu cementowego.