Grudzień 2021 r.

 

Analizując postęp prac pod kątem finansowym w stosunku do Programu, Inżynier wskazuje, że zgodnie z Programem dla etapu robót rew. 06 Wykonawca na koniec miesiąca listopada 2021 r. założył osiągnięcie przerobu w wysokości 663.045.184,93 PLN netto, co stanowi 78,58 % Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej (według nie zatwierdzonego Programu rew. 09 – 613.330.242,08 PLN netto, co stanowi 72,69 % ZKK). Z wystawionych przez Inżyniera Przejściowych Świadectw Płatności, obejmujących wykonane roboty do końca miesiąca listopada 2021 r. wynika, że na dzień 30.11.2021 r. Wykonawca osiągnął przerób w wysokości 603.131.856,39 PLN netto, co stanowi 71,47% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej. Na koniec miesiąca listopada 2021 r. Wykonawca nie zrealizował założonego przerobu na kwotę w wysokości około 59,91 mln. zł netto (Inżynier informuje, że kwota ta obejmuje między innymi roboty o wartości około 14,38 mln PLN netto, których ze względu na toczącą się procedurę wdrożenia na Kontrakt Instrukcji DPT -14 z 2020 r. oraz negatywny wynik badania kontrolnego geowłókniny stanowiącej warstwę poślizgową, Inżynier nie mógł na koniec miesiąca listopada odebrać i zaliczyć do zrealizowanego przerobu). W stosunku do poprzedniego miesiąca (październik 2021 r.) powiększyła się kwota niezrealizowanego przerobu o około 7,1 mln. zł netto (Wykonawca zakładał w Programie rew. 06 osiągnąć w miesiącu listopad 2021 r. przerób w wysokości 25.430.266,29 mln zł, a zrealizował roboty na kwotę 18.346.113,55 zł netto).

W opinii Inżyniera mniejszy przerób na koniec miesiąca listopada 2021 r. wynika przede wszystkim z opóźnienia w wydaniu decyzji zamiennej ZRID przez Wojewodę Podlaskiego i opóźnienia w wykonywaniu nawierzchni z betonu cementowego.

Inżynier wskazuje, że Wykonawca spłacił całość I raty zaliczki w wysokości 33 749 483,64 PLN netto. Do końca okresu sprawozdawczego Wykonawca nie wystąpił o II ratę zaliczki.